Blaja bi kt els..

Saturday, May 09, 2009 marina 0 Comments


Dulu masa aku lepas dapat result stpm.. tengah tunggu tawaran belaja.. aku pegi la belaja English kat Els Learning Centre Kat subang jaya.. tiap2 hari dari kol 8.30 sampai kol 5.30.. aku pegi sendiri..











Sena ngan aku.. sena nie dari korea tau









aku dan saori.. saori dari jepun









sena, aku dan saori.. selalu makan ngan dorang.. memang rapat la ngan dorang










emm kt gambar nie dua dari jepun, sorang dari korea dan 4 orang malaysia









aku bersama pelajar datang dari china













aku ngan student telekom schoolarship









sangat merindui mereka berdua









bersama student telekom Schoolarship









aku ngan student dari arab dan lecturer..









aku pergi sendiri tau.. pagi2 aku saing kakak aku along.. die g keje kat bank negara.. dia akan kuar umah park keta kat ktm klang.. dari klang sama2 naik tren tapi aku turun subang jaya.. so dari ktm subang aku jalan melalui carefour dan subang parade.. melintas jalan.. terus lagi baru sampai els learning centre.. sebelah ngan linguaphone.. sebelah subang square..









aku selalu sampai awal.. so akan beli nasi lemak makan dalam bilik kelas ktorang.. tak lama baru ramai student datang.. masa aku datang nie aku tengok ramai student dari luar negara blaja bi kat sini.. dorang kata malaysia tempat blaja bi paling murah.. ramai sgt2.. masa 1st masuk kelas aku.. tak der langsung melayu dalam kelas aku.. dari malaysia ada tapi orang cina la.. kelas aku memang aku sorang jer melayu.. aku teringat dulu bi aku tak berapa ok.. aku tak tau macamne nak interaksi ngan dorang.. aku diam jer.. yerla dorang mesti hebat bi dari aku.. sekali dorang tegur aku.. punyalah susah dorang nak tegur aku dalam bi.. bi dorang pun teruk gak.. better bi aku.. minah korea nama sena yang tegur aku dulu.. ngan kawan dia saori dari jepun..

lawak weh.. dorang bi bukan bagus sgt.. macamne dorang berinteraksi sebelum nie.. macam kucing ngan ayam.. masing2 dari negara berbeza yang tak tau lgsng bi.. dorang masa mula2 sampai sini.. langsung tak tau ckp bi.. dari zero tau.. tapi dorang kaya kebanyakkan..


masa rehat aku da blur2 nak makan kat mana.. aku pegi mana2 aku nak pegi jer..lepas2 tue dorang ajak aku join dorang.. start tue aku rapat ngan dorang.. duk dalam kelas sama2.. ada satu masa tu ktorang satu kelas da ngam tau.. kawan aku cina malaysia siap cakap bm ngan aku.. ngumpat dalam bm.. yang len jeles gila.. skali tengah cakap lecturer masuk.. hehhee kantoi ktorang ckp bm.. sejak tue sapa2 yang cakap ngan kawan senegara dalam bahasa ibunda sendiri akan kena denda.. yerla kata nak blaja bi..









lepas tue aku suwuh sena ngan saori ajar aku bahasa korea ngan jepun.. nanti aku tanye dalam bi dorang translate dalam bahasa dorang la.. aku siap catit dalam buku.. memang best.. dah tau perkataan tue kalau pagi2 jumpa ktorang ckp hye dalam bahasa korea atau jepun.. seronok sgt.. pergi blaja bi.. samping2 tue blaja bahasa korea ngan jepun.. 3 in 1 lagi.. hahhaa.. seronok kawan ngan dorang.. dan kedua bahasa tersebut sangat best disebut..









masa 1st day aku masuk.. aku ada terserempak ngan kumpulan budak melayu.. rupanya dorang telekom schoolarship.. dorang blaja dan amik test kat els untuk persediaan pegi blaja luar negara.. dorang da 3 bulan kat situ.. so sepatutnye semua nye pegi luar negara tapi telekom tak cukup bajet.. 6 orang jer dorang hantar g luar negara.. yang selebihnye anta kt mmu jer.. dorang nie banyak kali kena tapisan tau.. nie kira yang paling terbaik seluruh negara tau.. dorang kecewa gak tak dpt pegi luar negara.. yang dpt pegi luar negara tue dorang anta g jerman, uk, jepun.. dorang ok gak.. tapi aku tak join sgt la.. sebab tak berapa kenal.. aku kenal ada beberapa jer.. laz day aku kat situ baru aku kenal yang len..






memang best blaja kat els nie.. tapi mahal weh.. sebulan rm 1000.00 tak termasuk pendaftaran dan buku teks.. bapak aku yang bayar.. asalnya nak blaja kt british council.. tapi da tak de kt subang.. yang ada kat kl.. dekat2 klcc sana.. kalau aku blaja sana.. leceh kena naik dua pengangkutan awam.. lagipun els nie setiap ari.. kecuali ahad.. pagi sampai petang.. so kira berpatutan la.. pensyarah pun ada dari luar negara.. aku blaja tak lama.. sebulan jer.. saja timba pengetahuan.. heheee..





kenangan paling indah dan menyeronokkan..

0 ayat cinta: