berita gembira

Thursday, May 28, 2009 marina 0 Comments

wah.. gembira nya aku hari nie.. akhirnya urusan selesai.. tinggal tunggu masa jer terbang.. uk nantikan kedatangan ku disana!!! hahahaha.. gilo apo..

nak tau tak kenapa aku gembira.. aku ada dua berita gembira... aku citer satu2 ea.. tapi takdo gambar la ea.. tak sempat.. nak cepat jer tadi..

ok yang pertama.. aku da ada pasport.. alhamdulilah.. aku wat tunggu 2 jam jer.. tadi masa sampai kat imigresen.. tengok2 borang aku.. pegawai tue cakap.. ala sabah la.. aku da cuak.. jangan lambat siap pasport aku da.. dia mintak surat beranak aku.. pastu dia suwuh aku copy.. tengah aku copy bapak aku isi borang menyatakan aku anak ayah aku.. lahir jer kat sabah.. bukan kerakyatan sabah..

ayah aku siap bawak surat beranak, ic mak aku.. ayah aku punye surat beranak.. standby la.. macam abg halim sebab ayah abg halim memang orang sarawak.. aku ayah aku mak aku orang semenanjung.. so aku tak der la masalah.. lega sangat2.. siap dalam 2 jam.. muka jangan cakap la.. lawak gila.. punya awal sampai takut ramai orang kat shah alam tue..

7.45 jugak ktorang da serah borang.. kol 10 amik pasport.. hahahaa.. afik een tak leh da kenakan aku.. aku pun da ada da pasport.. laku dalam 5 tahun.. bayar rm 300.. sementara tunggu.. g makan.. ya allah kedai makan tue harap jer macam ada kelas.. tapi banyak lipas.. da makan baru nampak.. tak jaga kebersihan betul.. kembang tekak..

berita gembira ke 2.. setelah dapat pasport.. ktorang bergegas ke klia.. nak bayar tiket yang malam tadi booking 5 orang.. pastu beli kaunter 1 tiket.. skali.. harga da naik.. 1000 lebih weh.. rupanya.. promosi tue hanya dalam booking online jer.. kalau beli kaunter harga biasa.. tambah 1000 lebih..

kuar2 klia.. ayah aku terus tepon een.. suwuh cek kat online skunk harga bapa.. pastu een cakap skunk harga da naik.. tiket yang dorang booking tu da abis.. pastu aku da berserah jer.. tak lama ayah letak hp.. een kol.. een cakap ada kosong da.. maybe ada orang booking tiket.. pastu maybe dia cancel booking.. atau dia tak bayar booking dalam 24 hours.. so terbatal sendiri..

ayah cepat2 suwuh een booking.. dan een dengan pantas da siap isi.. tinggal amik no pasport dan expired date jer.. terus booking.. dan nanti ayah bawak topek ngan een pegi klia pegi bayar.. dan segalanye selesai..

cume raya taun nie sederhana aja la ea.. hehehe.. dan raya ngan kawan2 tak der dalam tahun nie..

dan aku ngan family tunggu time untuk terbang.. raya ke 3.. yahooo...

0 ayat cinta: