mandi lumpur..

Thursday, May 07, 2009 marina 0 Comments

gambar-gambar di bawah mewakili citer yang berbeza tau.. hehehee

yea.. anda saksikan.. aku dulu kurus kan.. cuba tengok2 betul.. hehehee... masa aku sem 1 ke sem 2.. ktorang ada amik paper ob.. organization behaviour.. pastu ktorang kena wat projek.. ktorang dipecah2 kan la.. group aku dan geng watla projek camping anjuran bersama club i-tech.. mula2 g survey tempat kat taman negara jerantut pahang.. best2 memang best tapi mahal sangat la.. lagi satu perjalanan situ.. nak naik ke taman negara tue jalan die bengkang2 bengkok.. ayoi turun dari taman negara jer trus uwweeekk.. dia la yang melambat kan ktorang nak balik melaka.. hehhe.. tapi selamat ada dia.. dia la yang ktorang mintak tolong bawak kan.. tapi tong2 la minyak.. lagipun dia memang suka berjalan.. die yang offer kan diri dia.. aku mestilah kena pegi aku bendahari.. gee setiausaha..

pegi2 tak jadik.. pastu usyar plak taman negara tanjung piai.. bincang harga.. okeh terus setuju.. wat kertas kerja.. diluluskan.. bajet plak.. masa tue bapak aku jual kepek.. so aku kunun2 beli la kat bapak aku kepek.. then jual la kt asrama(asrama laki, asrama pmpuan) kat kolej.. memang laku weh.. lagipun kepek bapak aku memang sedap pun.. ada perisa barbeque, lada hitam, kepek pedas basah, kepek pedas kering pun ada aku jual kt sini.. ramai gila datang bilik aku dan wakil menjual untuk beli kepek.. ala budak umah aku pun menyental gak.. tapi dorang beli la.. yerla nak carik bajet nak pegi tg piai.. modal ktorang kuarkan gak.. tapi sket jer.. bapak aku 2 kali gak la datang melaka hantar kepek kat aku.. aku siap jual kat lecturer aku.. lecturer aku suka..

sebelum tue masa pose sem 1 aku saja2 la jual kepek.. aku siap bwk sample.. so sapa nak bawak blik kg raya beli kat aku.. aku pun jual murah jer.. memang ramai la yang order.. adik aku yang kena tolong bapak aku pek kepek.. itu la punca nya aku jual kepek kecil2 lan..

di sebabkan terlalu laku.. ktorang beli plak bunga dan coklat untuk hari kekasih.. ktorang jual la.. samping tue ktorang carik gak penaja.. kalau boleh ktorang tak nak peserta yang ikut camping bayar mahal2.. juz bayar dalam 20 ringgit jer untuk minyak dan makan kat sana jer.. usaha gigih weh.. da dapat peserta.. time pun da tiba.. ktorang bergerak pegi.. ktorang berehat kat pontian.. kebetulan keluarga ayoi ada bisnes makan.. so mak die support ktorang makan pegi dan balik.. family ayoi memang lebih kurang jer.. tapi sedap gila mak dia masak.. mewah gak la makan.. pastu ktorang meneruskan perjalanan ke tanjung piai yang gak dikenali the world most tip.. malam2 ko pegi kat tepi laut.. depan tue jer da nampak singapore.. memang banyak kali bot peronda lalu situ.. ko nak berenang2 ke singapore pun boleh sangat.. tapi awas.. air masa tue tengah pasang.. ombak kuat sangat.. bahaya.. entah2 ada ikan jaws kt bawah(hahahaha.. kanak2 sket)..

sampai2 terus bina khemah.. pastu ada briefing... then petang tue ktorang di bawak bersiar2 jer kt situ.. malam tengok kunang2.. ktorang pegi jumaat pagi jadi sekejap jer.. pastu malam tue ada aktiviti burung hantu.. dia lepaskan kter sorang2 kat hutan yang penuh dengan banyak binatang.. dah la gelap.. aku takut terpegang ular jer.. cuma berpandukan cahaya bulan.. dub da dub dab gak la.. siap ada hantu dorang buat.. takutnye hantu betul2 jer.. tapi seram gak la.. kawan aku siap pakat.. dorang yang jalan dulu tunggu kt depan dalam beberapa jarak jer... pastu jalan2 sama2 balik.. kureng betul.. aku jer sorang2 tau.. seram tak seram kawan aku laki.. ada yang menangis tau sebab takut.. hehehee.. siapakah?? biar ktorang jer tau..

esok acara lasak sket.. acara mandi dengan lumpur.. abis satu badan gatal2.. aku menyelamatkan jijah.. kalau tak aku tak mandi lumpur tau.. letak bedak detol uiisshhh mencucuk2 badan.. gatal sangat.. lepas aktiviti tue air plak tak der.. nie suma budak uitm punya pasal la.. sibuk jer datang time ktorang pun datang.. terpaksa mengalah ngan dorang.. bayangkan lama gila badan dengan lumpur.. air pun kotor.. ee... bersabar jer la.. tue nama nye camping kat pokok paya bakau.. ktorang siap wat acara menanam pokok bakau yang nak tumbuh sebagai upacara penutup.. pastu kemas2 balik.. sebelum balik melaka singgah pegi pulau apa ntah.. nek sampan weh.. hehehee.. best la gak.. pastu beli makanan laut macam sotong gula.. ikan.. pastu balik melaka dalam bas membuta semua orang.. benti kat pontian makan free kat kedai family ayoi.. pastu balik melaka.. terus mandi.. gatal2 badan.. hehehee.. nanti aku letak gambr ktorang mandi lumpur..


ingat gambar di bawah ada yang tak kena mengena dengan cerita ini.. hehee




aku duduk di melaka sentral..

aku ngan zam kat tg piai.. nie nak balik2 da..




kelas group 3.. sebhagian jer..




persatuan agama islam wat jualan









kakak ku along konvo..


0 ayat cinta: