“Bukan Sebab Pihak Ketiga. Please, Get It Cleared & No More After This” – Scha Al Yahya

Wednesday, December 23, 2009 marina 7 Comments


Masih tidak habis-habis dengan gossip perpisahan antara Scha Al-Yahya & Fahrin Ahmad, sehingga naik muak kami dibuat’nya. Konon’nya, perpisahan mereka berdua adalah disebabkan campur tangan pihak ketiga. Dalam konteks ini, beberapa hari lalu, Scha & Awal Ashaari dilihat bermain cinta di ruangan Twitter. Antara kandungan mesej berkenaan, Scha memanggil Awal Ashaari dengan gelaran “B” atau nama panjang’nya “Baby”.

Selepas kandungan Twitter itu tersebar, KOSMO pula menyiarkan kenyataan Fahrin Ahmad mengenai perpisahan mereka. Apa yang menarik perhatian, apabila ditanyakan mengenai pembabitan pihak ketiga dalam cinta mereka yang putus, Fahrin Ahmad hanya menjawab, “Saya tak mahu cakap apa-apa. Awak siasatlah sendiri.” (Hurmm, macam ada isu je ni)


Hari ini pula, Scha di ruangan Facebook meluahkan perasaan tidak puas hati dengan spekulasi yang melanda diri’nya. Banyak yang beliau ceritakan, tapi yang paling menarik, Scha berkata ” Cinta 3 segi. Apa tu? God knows and i haf proof that the reason why we broke up is bcoz somthing else. bukan sebab pihak ketiga. please, get it cleared and no more after this. tak payah pandai2 nak bercakap and spread “VIRUS” ni.”

Ha, sudah’lah dengan spekulasi perpisahan mereka, barang yang lepas jangan dikenang. Tapi, apa salah’nya kalau betul Scha & Awal Ashaari mula jatuh cinta. Pada kami, kedua-dua’nya sama cantik & padan. Kisah apa pun kalau betul-betul ada pihak ketiga, sebab pada kami selagi tiada ikatan perkahwinan, mereka berhak memilih pasangan yang terbaik!

Tapi Cuba dengar sikit apa yang Fahrin cakap bila ditanya tentang punca sebenar perpisahan yang terjadi antara dia dan Scha:-

Biar orang nak cakap apa, lambat-laun orang akan mengetahui kebenarannya, benda dah ada depan mata. Jika anda berada ditempat saya, anda akan rasa seronok dan tertarik dengan permainannya.

Untuk hangatkan suasana, ada seseorang telah bertanya adakah Awal jadi punca perpisahan mereka berdua?

Ini jawapan Fahrin sambil tersenyum:-
Kamu carilah sendiri, saya tidak mahu cakap siapa dia. Tapi kalau nak tahu, ikuti perkembangan dia (Scha) dan carilah dia dengan siapa sekarang.

Bertambah komplikated cinta 3 segi nie bila Awal pun baru-baru nie pun turut sama membuat kenyataan:-
Saya akui saya berkawan rapat dengan Scha, saya senang berkawan dengan dia sebab dia memahami. Saya tidak ramai kawan jadi dia tempat saya mengadu dan saya tempat dia mengadu, kami sama-sama jadi tempat meluahkan perasaan sama ada masalah kerja ataupun peribadi. Dia sedang melalui satu saat yang sukar, saya sebagai kawan perlu ambil berat namun itu tidak bermaksud saya cuba ambil kesempatan terhadap dia.

Mula-mula kawan dulu, lama-lama nanti bercinta la tue. Kami taknak salahkan sesiapa dalam kes cinta 3 segi nie. Bagi kami senang jer, kalau dah jodoh tak ke mana. Mungkin Fahrin bukan yang terbaik untuk Scha. Dan mungkin satu hari nanti Fahrin akan berjumpa yang lebih baik dari Scha untuk dijadikan isteri. Siapa tahu kan?
Untuk mengakhiri gosip ini, terimalah kenyataan terakhir dari Awal Ashaari yang tak menafikan dia bisa jatuh cinta dengan Scha:-

Bagi pandangan seorang lelaki, Scha mempunyai pakej yang lengkap dan sempurna untuk menjadi kekasih. Dia cantik dan baik. Jika perasaan timbul antara kami itu tidak salah, saya single dia pun single. Tapi biar perasaan itu datang secara semula jadi. Kami dalam proses mengenali hati budi masing-masing. Saya tidak akan sorok kalau kami bercinta, saya ingin orang ramai tahu jika kami betul bercinta.

Harap Awal betul-betul berpegang dengan kata-kata untuk bagitau kat semua orang kalau betul dia bercinta ngan Scha. Jangan tetiba kantoi gambar pergi berdating barulah sibuk nak mengaku.

7 comments:

  1. kisah ooo kisah.. dah click your sk2.. bosan2 singgah le

    ReplyDelete
  2. Artis oh artis..mmg susah nak mengaku..tup2 dah kahwin berbulan baru la ckp...

    P/s :Kalau disablekan jkomen moderation lagi senang nak komen

    http://eyriqazz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. hahaha...xleh bla
    pasnih ngan sape plak fahrin nak bercintan

    ReplyDelete
  4. hahahaa.. sian la fahrin.. asyik ditinggalkan jer.. hehehee.. tapi biasalah artis.. tak mengaku bercinta.. tup2 da kawen.. hahahaa..

    ReplyDelete