Siapa Bakal Julang Trofi ASK2009?

Thursday, December 03, 2009 marina 0 Comments


Jumaat ini satu lagi majlis berprestij akan meledak iaitu Anugerah Skrin 2009 (ASK2009). Setiap tahun kita sentiasa melihat produk-produk hiburan daripada semua stesen TV dipertandingkan bersama anugerah perfileman  yang dibuat untuk beberapa kategori.


Seperti yang 'dijanjikan' pihak penganjur Media Prima Berhad (MPB), anugerah ini bukan anugerah antara stesen TV di Malaysia, sebaliknya adalah pertandingan program hiburan atau produk seni sepanjang tahun ini. Jadi Murai Batu harap, pihak juri profesional yang telah dilantik akan menilai dengan seadil-adilnya siapa yang layak menang tanpa terpengaruh dengan stesen-stesen TV di bawah MPB.


Bagi Murai Batu, penganjuran itu sendiri dah satu kemenangan buat MPB kerana anugerah ini mampu menjana dunia hiburan ke arah yang lebih dan berkualiti lagi.

Baiklah, kali ini Murai Batu bukanlah cuba hendak buat ramalan siapa yang menang sebab Murai Batu sendiri tak sempat melihat kesemua drama dan program TV yang dipertandingkan. Tapi untuk kategori filem Murai Batu meletakkan juga sedikit harapan kepada beberapa pelakon yang sempat Murai Batu tonton filem mereka di panggung.

Antara yang menjadi pilihan Murai Batu tahun ini adalah pelakon Eman Manan untuk filem Wayang, Adik Hadziq (Syurga Cinta) dan Nabila Huda (Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam). Bagi Murai Batu, kalau mereka tak menang mana-mana kategori  pun, sekurang-kurangnya Murai Batu percaya mereka akan memberikan saingan kepada pelakon-pelakon lain.


Dari segi tema, Murai Batu nak tengok juga sejauh mana menariknya tema Hikayat 1001 Malam yang akan mewarnai malam kemuncak ASK2009 kelak. Hai, siapa agaknya yang akan pakai tarbus, jubah, mahupun baju penari gelek 'fadang fasir'. Bagi artis yang sempat mengikuti Minggu Fesyen Islamik yang baru berlangsung di KL, mungkin mereka boleh juga cilok idea-idea segar daripada pentas catwalk itu

0 ayat cinta: