Karya Air Con yang akan dipentaskan

Monday, April 13, 2009 marina 0 Comments


KARYA

Shanon Shah


PENGARAH

Jo Kukathas & Zalfian Fuzi


MEMPERKENALKAN

Amerul Affendi, Dara Othman, Firdaus Che Yahaya, Hazarul Hasnain, Nick Davis,Ryan Lee Baskaran & Zahiril Adzim


DENGAN

Nam Ron, Chew Kin Wah & Naa Murad


Chep dan Burn merupakan pelajar cemerlang Sekolah Menengah Sultan Ahmad Tajuddin Mukarram Shah, sebuah sekolah elit di Kedah. Burn merupakan pelajar contoh dan ketua pengawas sekolah. Manakala Chep rakan karib Burn, pelajar yang paling ditakuti oleh junior kerana sifatnya yang cepat naik marah dan kehebatannya dalam permainan hoki. Sekolah tersebut terkenal dengan status yang hebat dalam bidang akademik dan sukan. Bagaimanapun, apabila mayat seorang pelacur dijumpai berdekatan dengan sekolah tersebut, maka terungkailah status quo, budaya buli, jenayah seks dan keganasan di dalam sekolah tersebut. William dan kawan baiknya Asif yang pada mulanya naïf dalam semua perkara terpaksa berubah sikap mereka apabila berhadapan dengan perkara-perkara yang berkaitan dengan pembunuhan tersebut. Tetapi siapakah yang sebenarnya bertangungjawab ke atas pembunuhan tersebut? Dan bolehkah mereka dijatuhkan hukuman?


Air Con mencabar dan menyelami sifat-sifat hipokrit yang menjadikan golongan remaja sebagai kambing hitam dalam masa-masa kepanikan moral. Yang paling penting sekali ia merencanakan tentang jalan yang paling elok untuk seorang remaja membesar dan melihat perspektif yang berlainan dalam sesebuah masyarakat tentang bagaimana mereka mengharapkan daripada seorang remaja itu menjadi lelaki.


Dipersembahkan dalam Bahasa Malaysia dialek Kedah dan Bahasa Inggeris.Dengan sarikata Bahasa Inggeris. Untuk Penonton Matang.



Tarikh Pementasan

15-19 April 2009

830 malam (Khamis hingga Ahad)

300 petang (Sabtu dan Ahad)


TEMPAT

KLPAC, Pentas 2

Sentul Park, Jln. Strachan

Off Jln. Ipoh, Kuala Lumpur


TIKET

RM47/RM27 (Pelajar & Warga Emas)


**Pratonton: 15 April, 8.30malam Semua tiket hanya RM27 sahaja.**

Box Office Tel: (03) 4047 9000



(Sila hubungi 017 871 6802 untuk keterangan lanjut)


mintak maaf yer..aku copy semua ayat bloggers nie...aku memang nak pergi tengok tapi tengok keadaan mengizinkan kan aku pergi atau tidak..tapi pada pendapat aku..cite nie mang bagus dan menarik ditonton itulah ucapan ikhlas dari aku..


p/s: sebarang pertanyaan boleh la komen di sini...

0 ayat cinta: