Tiz Tak Tahu Fasha Serang Siapa Di Twitter

Friday, June 18, 2010 marina 0 Comments


Terkejut Tiz Zaqyah apabila ramai yang menganggap dia adalah pelakon wanita yang diserang oleh Fasha Sandha di dalam laman Twitter sepanjang 2 minggu lalu.

Lebih mengejutkan Tiz apabila serangan itu dikatakan berpunca daripada rasa tidak puas hati Fasha terhadapnya apabila dia dikatakan mahu merampas teman lelakinya, Rizal Ashram atau Jejai.

Yang mana kononnya, Tiz telah menghantar satu pesanan sms kepada Jejai yang telah dihantar sekitar jam 4 pagi yang mana dia telah mengajak Jejai keluar ke Subang Jaya sekitar jam 4 pagi.

Tidak cukup dengan itu, Tiz juga dikatakan telah dihadiahkan sebuah kereta oleh Jejai. Lanjutan daripada itu, Fasha dikatakan telah menyerang Tiz di laman Twitter.

Ketika dihubungi murai.com,my, Tiz nyata terkejut apabila diajukan mengenai kontroversi tersebut.
"Kebelakangan ini saya memang agak di lokasi, Jadi, saya langsung tidak tahu-menahu dengan kes ini. Tapi, saya akui ramai reporter yang cari saya untuk bertanyakan hal ini. Apa yang saya boleh katakana antara saya dan Fasha, kami okey.

"Tapi, saya akui kami memang dah lama tak jumpa. Maklumlah saya sibuk, dia pun sibuk. Jadi, kami takde kesempatan untuk bertemu,"katanya lagi.

Ditanya adakah pelakon wanita yang dimaksudkan Fasha itu adalah dirinya, Tiz berkata, tidak mungkin.
"Sebab saya memang tak tahu menahu tentang perang twitter tersebut. Saya juga tidak punya kaitan apa-apa dengan BF Fasha . Lagipun, kami semua bergaul dalam lingkungan rakan-rakan yang sama.

"Jadi, saya tak tahu siapa yang dimaksudkan Fasha itu. Mungkin, orang lain," katanya.
Jelas Tiz lagi, sebaik saja diberitahu tentang perang twiter yang mengaitkannya dengan Fasha itu, dia hanya mampu tertawa.

"Sebab, apa yang boleh saya katakan, setiap kali ke mana-mana, ibu bapa saya tahu saya buat apa dan mereka juga tahu dengan siapa saya berkawan. Malah, kawan-kawan saya juga selalu bersama saya. Jadi, mereka sentiasa tahu pergerakan saya," katanya.

Tentang beberapa kenyataan yang diletakkan di twitter yang bunyinya seperti membalas serangan Fasha, Tiz berkata, kalau sesiapa yang sering mengikuti twitternya, mereka akan tahu bahawa dia memang gemar meletakkan ayat-ayat yang bermakna.

"Mungkin dari situ timbulnya salah faham. Tetapi, tidak. Apa yang saya letakkan di twitter saya memang tidak ada kena mengena dengan Fasha atau sesiapa pun,"katanya.

Sambung Tiz lagi, dia bagaimanapun pelik mengapa ramai yang menyangka bahawa orang yang dimaksuskan Fahs itu adalah dia.

"Paling kelakar bila ada orang kata BF Fasha hadiahkan saya kereta. Lesen memandu pun saya tidak ada, macam manalah saya nak pandu kereta. Kalaupun saya ada lesen memandu nanti, mungkin ayah dan ibu saya yang akan mengeluarkan separuh duit mereka untuk belikan kereta untuk saya dan separuh lagi saya yang bayar sendiri," katanya mengakhiri perbualan.

0 ayat cinta: