lagenda budak setan the movie..

Tuesday, May 18, 2010 marina 0 Comments

Generasi-generasi muda ni mesti taktau pasal Lagenda Budak Setan yang popular di zaman pertengahan tahun 90an kan?

Mungkin diorang baca sebab buku ni masih berada di rak-rak kedai buku walaupun setelah berbelas tahun, tapi mesti ‘the feel’ tak sama macam ketika aku baca dulu, ketika  belasan tahun, ketika tiada internet, tiada astro untuk mencemarkan kesucian minda dan jiwa aku..

Bayangkan minda dan jiwa yang putih suci, bila disuntik feeling romantik dan jiwang melalui pembacaan karya cinta remaja agung, membuatkan aku kekal jiwang sampai hari ini hehehehe..

Aku suka sangat Lisa Surihani, cantik dia lain dari yang lain. Memang layak merealisasikan watak Ayu, heroin Lagenda Budak Setan. Farid Kamil pun aku rasa cukup kehenseman dan kemachoan untuk menghidupkan roh Kasyah. Tambah buat aku teruja bila ada pelakon kegemaran aku, Que Haidar dan Fazura.

Ogy Ahmad Daud pun berlakon dalam citer ni, hopefully sebagai mak Kasyah. Pelakon-pelakon lain pun takde yang buat aku rasa nak mengamuk. Dan hopefully Fazura akan melakonkan watak Katerina. Perghhhh!!

Aku tak letak harapan tinggi untuk movie ni sebijik-sebijan macam imaginasi aku ketika membaca Lagenda Budak Setan beribu kali, tapi at least harapnye setting movie ni dibuat ketika zaman awal 90-an, dengan soundtrack yang mampu melontarkan aku kembali ke zaman itu, jangan tetiba mai bebudak memuda dok shuffle plak!!!

Harapnya kawasan flat buruk tempat tinggal Kasyah adalah seperti yang aku bayangkan, harapnya Farid Kamil mampu menzahirkan betapa dalamnya cinta Kasyah pada Ayu. Harapnya janganlah dihancurkan segala imaginasi aku :)


Can’t wait to watch Lagenda Budak Setan The Movie :) yang akan ditayangkan 3 jun nie.. series novel nie aku baca banyak kali pun still aku nangis.. sian kat watak ayu.. huhuhu.. jadi.. jom kter layan lagenda budak setan kat wayang nanti..

0 ayat cinta: